fredag 26 februari 2016

Artfiske i strömma

(Har av någon anledning "tappat" bort följande inlägg, så jag lägger in dem igen)

Söndag 24/7-2011
Klockan 02:40 ringer väckarklockan hemma i lägenheten i guldheden, på agendan står matchmete i tvååker/varberg, regnet står som "spön" i backen och man ställer sig frågan, vad f-an sysslar jag med, är det värt det!?. 04:30 har jag lagt ut mäsket och fisket är igång, först kommer sarv följt av mört, sedan kommer fössta brallen en fisk på ca 1,5kg 3 fiskar 3 arter, regnet är ihållande men jag trivs som "fisken i vattnet", flera sarv-mört-braxen nappar om vartannat, sedan blir det en liten sutare 1510g (tror det är den minsta jag någonsin fångat i strömma men alltid kul med sutare) regnbåge och abborre nappar oxå (6 arter i strömmadamm under samma pass är rekord för mej) det blir en fisk till innan jag bryter läger efter 5 timmar i regn, det är en braxen på 2495g, och frågan, var det värt det ?=JA ABSOLUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar