fredag 17 augusti 2012

Bonanza





Koi oi oj vilken bonanza jag fick uppleva i natt/morse(lönade sig att gå kl 3) det var mkt aktivitet redan kl 4.40 i morse trots att det fortfarande var mörkt ute, gräskarpen (80cm & 6850g) var den fetaste jag fångat och bjud på en underbar fight, i takt med ljuset så såg man koi:en komma och jag krokar en helt orange men den stiger av, dock dröjer det inte länge för nästa koi sitter (bilden längst ner) 74cm & 4700g(sjukt stark), jag va så nöjd då jag stod vid vattnet som låg mer eller mindre som en spegel och jag gjorde något jag inte brukar göra då jag är fullt belåten med fisket, nämnligen fortsätta...men idag gjorde jag det och max 10 min senare står jag med nästa karp på stalkerspöt, denna var grymt snygg 71cm & 5450g. (svårt att ta foto med självutlösare i mörker ;-) vilket förklarar "weedis bilden). En funderare jag tar med mej från detta fisket är att jag varit vid samma vatten 2ggr tidigare denna vecka, vid samma tid med N/NO vind, och idag var det SV/V, vet ju hur nordan påverkar havsfiske, kan det vara så även i dettafallet !!!!!

1 kommentar: