tisdag 4 augusti 2015

Størfiskeri

PB på Beluga 10350g (fössta söta över tio)
 "Albanens" fössta stör, en liten diamant 2400g
PB på diamant 4900g (bjöd på en fantastisk fight)
4200&3700g
9050g
Jimmy med en fin pjäs 8400g
denna snyggingen kom jamandes o höll oss sällskap större delen av turen, dock ratade hon min kattmat(har alltid med det i fiskeväskan) men agnet gick bra sill....

Då var det dags för sommarens andra fisketur efter stör i fäderneslandet, Jimmy(Albanen) vi hade fått lov att starta fisket lite tidigare av ägarna så vi va igång redan kl 4.30, det dröjde inte speciellt länge för en en beluga var krokad o min fössta 10:a i söttvatten var ett faktum. dessa fiskar är svårfångade o jä-vligt luriga då de nappar så ytterst försiktigt, vi bomma en hel del fisk får jag erkänna.
Jimmy lyckades bra med att få en liten med vacker diamant (nästan självlysande i färgen), jag lyckades oxå höja pb:t på diamant med dryga halvkilot(denna fisk var urstark). jimmy avslutade fint med 2 fiskar på 10 minuter var av den sista såg riktigt stor ut, men vägde "bara" 8400g.
det va gött att gå o lägga sig när man kom hem efter att ha varit vaken i 38 timmar.
Nu blir det inget mer störfiske denna sommaren men nästa år blir det några reson (ska bla försöka få med min käraste)

3 kommentarer:

  1. Grattis till fössta 10+ i sött vann
    Laban kanske skulle haft på t shirt hehe kapten röbröst

    Eleganten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tobbe/Tjöta/Tåbert/ELGIGANTEN/Eleganten (kärt barn) den satt gött :-)
      Så fort solen är framme ska "albanen" ALLTID lapa sol ;-)

      Radera