fredag 11 maj 2012

gräskarp/braxen/sutare=regnbåge

Idag stod det stalking efter "weedis" samt matchrace i vårat södra landskap Halland på min agenda, i bilen ner (kl 03.30) står regnet som "spön" i backen och vinden var frisk, (inte som väderprognosen visade i går kväll)väl framme vid gräsätarnas vatten möter en kär fyrbent bekant upp purrar o hälsar mej välkommen (får väl ta med lite pussi nästa gång), men någon gräskarp såg jag inte till idag, inte ett livstecken men jag vill ändå lägga mkt på de yttre idag, efter smygfisket begav jag mej till strömmadamm utanför Tvååker för att se om någon av sjöns braxnar samt sutare ville vara med, men ikke sa nicke, lite sarv någon mört och en bonanza av klubbens egenodlade mkt fina små regnbågar var det som nappa på min majs/mask. nya tag nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar