fredag 10 juni 2011

Hallands tour mitt i natten

02.30 & alarmet ljuder men det är inte napplarmet utan telefonen som gör sig gällande att det är dax att stiga upp. En tur till Halland stod på dagens agenda, fösst en tur till en damm för fiske efter "weedis" där efter ett besök vid min tidigare hemmaplan(kaptens brygga/strömmadamm).
Väl framme vid vattnet där karparna huserar, gick jag runt och "mata" men inga fiskar ville visa sig, det ryktas om att flera av karparna inte klarade av den stränga vintern men jag såg minst 2 och jag bestämde mej för att fiska på den ena, och efter ca 45min rekande och 10 min fiske låg den på avkrokningsmattan 5100g (PB). Där efter fortsatte jag mot Tvååker och lite matchfiske efter sarv,braxen,sutare, men efter 5 timmars fiske och 38 sarvar modell mindre(300g) samt 2 mört bröt jag läger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar