fredag 19 augusti 2016

Min dotter är grym

pappas egna lilla "dongdong" med 17.3 kilo vit stör
här fightas det åt bägge håll
knappa 7 kilo diamant, vilken kvinna hade inte önskat det.
jag själv är rätt nöjd med diamant jag med

Idag stack Helle och jag "hem" till KBH. Tösen ville shoppa & jag fiska så det blev kombo och Helle stod väl som vinnare i båda 😊.
Vi hade 5 fiskar på idag och ALLA tog på Helle's spö, först en diamant på 6.82 kg vid nästa napp överlät min väluppfostrade tjej spöt till sin pappa (var det en baktanke ang betalningen på shoppingen tro 🤔😉) fisken jag fick var även det en diamant (7.62kg) , sedan tappa Helle två fiskar innan sista stören för dagen steg på och bjöd på en grym fight, när väl fisken låg i vågsäcken trycktes 17.3 kg fram en riktigt grym vit stör, alla fiskar idag blev även PB.

(Ps pappa betalade med sitt visa på shoppingrundan, men det va dagens fiskare värd)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nu vet jag inte om du är sarkastisk då jag va helt röten igår 😉 Men är en mycket STOLT fader (Helle själv tar det med ro) ha en go helg på Tjörn och får ni gaisare så döda dem 😇

      Radera